<< 04/2008 >>
nedponutosricetpetsub
0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930
12.04.2008.

Sve što trebate znati o grudnjaku

Svakoga dana svaka žena prođe barem nekoliko puta pored prodavaonice u kojoj se prodaju grudnjaci. I u kojoj je jako jednostavno saznati svoju veličinu. Malo je, međutim, onih koje se na mjerenje odluče. Valjda je komplicirano skinuti odjeću, sačekati da prodavačica bude dovoljno slobodna da joj možete smetati, a zatim probavati jedan po jedan, sve dok ne naiđe onaj pravi - savršeni grudnjak. Kojeg je jako teško pronaći. Umjesto da ne posustaju u potrazi, žene se odlučuju za metode proizvoljnog mjerenja, ili za one grudnjake koji se jednostavno navuku i imaju elastičnu vrpcu umjesto košarica. Naročito ako imaju manje grudi, ti se grudnjaci čine savršenima. Ali nisu.

Savršeni grudnjak

Savršeni grudnjak je onaj koji stoji savršeno - što znači da nema zatezanja, otezanja, namještanja i pomjeranja. On jednostavno stoji i pokriva, ili bolje, otkriva, poprsje - ono najbolje i najseksepilnije na ženskom tijelu. O poprsju je, dakle riječ. "Bebe vide hranu, muškarci seks, doktori bolest, a biznismeni znak dolara", kaže o poprsju Marilyn Yalom, autorica knjige The History of the Breast, dodajući: "Politolozi, religijski autoriteti, reklamne agencije i industrija pornografije hvalili su, rabili i izrabljivali grudi kako bi prodali sve - od ratova do kadilaka. Konačno, žene u njima vide mogućnost koju nikako ne uspijevaju izmjeriti kako treba." I tu je problem - nemoguće je izmjeriti kako treba.

"Koliko bi ljudi kupilo cipele a da nisu sigurni o kojem se broju radi i mogu li im?", pita Ruth Fox, dizajnerica proizvođača rublja Rigby & Peller. I u pravu je. "Ustvari, grudi su još individualnije od stopala - mijenjaju se zbog razine hormona, uzimanja pilule, dijeta i promjena u težini. Svi ovi čimbenici imaju utjecaja na veličinu grudnjaka. Zapravo, trebali bismo se mjeriti svakog puta kada želimo kupiti grudnjak", kaže ona.

I naravno, trebali bismo. Međutim, grudnjak ne kupujemo samo zato kako bismo u njemu držali male ili velike grudi. Tražimo puno više. Jer grudi su uvijek ili premale ili prevelike, ili su čudnog oblika ili bez ikakvog oblika. Činjenica je da su naše grudi - koje iznenada dobijemo u pubertetu, i još iznenadnije koristimo jednom kada postanemo majke, istovjetno povezane sa našom psihom, seksualnošću i identitetom kao i sa našim prsima, leđima i ramenima. I onda nije čudo što toliko žena nosi grudnjak pogrešnog broja: pronaći onaj pravi nije samo stvar prakse, to je stvar suočavanja sa specifičnostima (a time i manama) naših grudi.

Britanski model Erin O'Connor kaže: "Grudnjaci i grudi su moja omiljena tema za razgovor. Fascinirana sam njima zbog bola koji sam pretrpjela kao tinejdžerica. Nitko ne zna kako je nositi dva grudnjaka jedan preko drugog svakoga dana u školi samo da bi izgledalo kao da tu nešto ima. Bilo je užasno neprijatno, ali i to je bilo prijatnije od onoga što sam osjećala o mom tijelu kada nisam blefirala kako imam sise. I koliko god ljudi govorili o tome koliko je teška modna industrija, ja sam sretna, jer mi je ona pomogla da promijenim svoje viđenje sebe. Morala sam postati sigurnija u sebe jer su ljudi sada željeli vidjeti svaki djelić moga tijela. Postala sam svoja verzija žene. Otkrila sam kako mi ne trebaju sise, niti guza kako bih izgledala ženstveno."

Naravno, Erin je u pravu - nisu potrebni. Međutim, ako ih već imate, mogli biste ih maksimalno iskoristiti. Začuđujuće je to koliko puno nas ni ne pomišlja da ih iskoristi, ili to radi krivo. Kupiti dobar underwear danas zapravo nije problem, bez obzira na veličinu. Najpoznatije svjetske marke, koje povezujemo sa senzualnošću i seksualnošću, kao što su La Perla, Victoria's Secret ili Agent Provocateur, imaju sve veličine onih grudnjaka koje najčešće gledamo na manekenkama koje nose sasvim nemoguće, gotovo tinejdžerske brojeve. Neke marke nešto manje ekskluzivnijih proizvođača su malo više udobne, neke malo više seksi, ali ni tu više nije teško pronaći jedan grudnjak koji zadovoljava oba zahtjeva.


Estetska hirurgija

No i "ravne" imaju svoje probleme. Koji se više ne moraju rješavati nožem, mada je u SAD-u, prema podacima Američkog udruženja plastičnih kirurga, oko 240.000 žena napravilo operaciju povećanja grudi tijekom 2002. Sada postoje instant povećivači poput Ultima, grudnjaka koji je nosila Julia Roberts kako bi postigla efekt Erin Brockovich. On dolazi sa umecima koji ne sadržavaju pjenu, već superiorni tečni gel, magičnu formulu koja, kako kaže kreator Ultima Michelle Mone, djeluje. "A zato  što odgovara figuri i što grije, zaista je jako udoban", dodaje.

Slično tome, postoje i smanjivači namijenjeni onima koje to žele. Lanac robnih kuća Marks&Spencer, koji obezbjeđuje jednu trećinu britanskog underweara i prodaje oko 45 grudnjaka svake minute, radi cijeli niz ovakvih grudnjaka. Iako vrlo djelotvorni, svi su užasno veliki. Ako kažemo i to da se jedan od modela zove "Balkon", nije potrebno dodatno objašnjenje. Samo treba reći kako je njihov zajednički cilj da izbace grudi što je moguće više naprijed. Gossard Wonderbra, koji je izmišljen 1968. i sa nevjerovatnim uspjehom ponovo lansiran 1994., promovira push up sistem.

Postoje i grudnjaci namijenjeni svim raspoloženjima. Victoria's Secret grudnjak sa tzv. klik mehanizmom vam omogućava da, kao što kaže Monica Mitro, potpredsjednica ove kompanije donjeg rublja, "dan počnete sa manjim, a završite sa većim grudima". Ili obratno.

Međutim, postoji i puno, puno više. Industrija grudnjaka je ogromna - 647 milijuna funti potrošeno je samo u Velikoj Britaniji na kupovinu grudnjaka tijekom 2003. godine. I, nevjerovatno, ali ta cifra je u porastu. Tijekom devedesetih, Britanke su trošile više na grudnjake nego ikad prije, a kako je i proizvođačima rublja stalo da brojka stalno raste, oni ne štede vremena niti truda kako bi napravili sve da je još podignu. Pametniji grudnjaci, seksepilniji grudnjaci, zdraviji grudnjaci, grudnjaci bez šavova, za čiju je proizvodnju trebalo dvije godine. Triumphov grudnjak Simply Soft oslanja se na toplinu tijela i tako se svaki puta oblikuje prema figuri. Berleijev Shock Absorber Silver grudnjak sadrži vlakna srebra kako bi se borio s bakterijama, neugodnim mirisima, regulirao temperaturu tijela i omogućavao antistatičnost i prozračnost kože. Charnosov Bioform je "prototip trodimenzionalnih košarica koje koriste armaturu umjesto tradicionalnih potpora". I tako dalje.

Zdravstvena uloga
I to je upravo onako kako bi i trebalo biti. U suštini, grudnjak igra važnu zdravstvenu ulogu, ako mu se i oduzmu one "podupiranje" i "povećavanje - smanjivanje". Naravno, postoji i dugačka povijest užasnih grudnjaka. "Merry Widow dizajnirao je muškarac", izjavila je Lana Turner za grudnjak koji je nosila u istoimenom filmu, a koji je, zapravo, bio jedna obična traka. "Niti jedna žena to ne bi uradila drugoj ženi." Onda je postojao i grudnjak koji je milijunaš Howard Hughes naložio da se dizajnira u zrakoplovnoj kompaniji za Jane Russell kako bi ga nosila u filmu The Outlaw iz 1943. godine. Marilyn Monroe imala je gumbiće na grudnjaku upravo na bradavicama kako bi se postigao taj zašiljeni izgled, dok su tijekom šezdesetih, baš kao i dvadesetih, žene namjerno ravnale grudi kako bi izgledale moderno.


 

Pametni grudnjak

Ali, to je moda. A moda je uvijek imala "volim te - mrzim te" odnos sa grudima. No, ako se realno sagleda prošlost, dolazi se do zaključka kako je moda milostivija prema ravnim grudima. Treba samo pogledati žene koje su proglašavane ikonama stila - Jackie Kennedy, Katharine Hepburn, Wallace Simpson, Bianca Jagger, Marisa Berenson, Nicole Kidman, Kate Moss - sve imaju ravne grudi. Naravno, biti dobro obučen nije samo stvar odjeće koju izabereš, nego i crte koju kreira tvoje tijelo kada navučeš tu odjeću. U tom slučaju obline narušavaju dizajn.

"Mi smo zaljubljeni u grudi", kaže Stefano Dolce iz dua Dolce&Gabbana. "One stimuliraju osjećanje materinstva, ali su i simbol seksualnosti. Zato ihvolimo slaviti tako što se grudnjaci vide u našim kreacijama." I točno je, dovoljno je samo pogledati bilo koju modnu reviju kako bi se zaključilo koliko je dekolte važan dio svake večernje haljine. I iako se grudnjak koristi za sve - od sravnjavanja do dizanja u nebo, nikada dekolte nije bilo problem među ženama - ma šta mislile o feminizmu. Niti su grudnjaci ikada bili spaljivani: na tzv. "događaju paljenja grudnjaka", koji se desio na izboru za Miss Amerike u Atlantic Cityju 1968., nije spaljen niti jedan grudnjak. Takvi i slični događaji čisti su mit. Istina je, međutim, da, ma kako stajao, grudnjak nije simbol, nego oružje.

Razlog zbog kojeg žene svih veličina grudi moraju nositi grudnjak jeste mišić u poprsju koji, istina, pomaže grudima da stoje, ali same grudi nemaju mišića, tako da im je potrebna pomoć. Loš grudnjak može pogrešno oblikovati vaše držanje, tako da zauzmete neprirodan položaj tijela koji može dovesti do bolova u vratu, leđima ili ramenima, što, opet, vodi bolestima mišića. Dobar grudnjak smanjit će podrhtavanje grudi do 50%, što štiti Cooperov ligament i na dulje vrijeme odlaže opuštanje grudi.

I na kraju, Marks&Spencer već radi na grudnjaku koji bi težinu grudi "rasporedio po cijelom tijelu na novi način". Europska svemirska agencija, čiji je cilj da materijale koji se koriste u svemiru iskoristi za poboljšanje života na Zemlji, radi na nečemu što se zove Smart Bra (pametni grudnjak). Korištenjem materijala koji su namijenjeni astronautima a koji imaju sposobnost da "pamte" i super su elastični, postojat će mogućnost praćenja tjelesnih funkcija, naprimjer rada srca i tjelesne temperature. Ovaj je materijal namijenjen i sprječavanju začepljenja limfnog sistema, što će smanjiti neugodnost mamograma, kao i pomoći ženama da se prije oporave od mastektomije. Smart Bra važan je i zato što pokazuje kako napokon postoji grudnjak koji zdravlje žena stavlja u prvi plan, prije svega ostalog. Trebalo je oko 100 godina kako bi grudnjaci stigli do ovog stadija razvoja.  A sigurno je da ovom grudnjaku neće trebati dugo da se počne proizvoditi u ružičastoj boji sa svilenim vrpcama.

Mudrost dana

Kad jednoj ljubavi dođe kraj, slabići kukaju, energični smjesta pronađu novu ljubav, a pametni su je već odavno imali u rezervi.


Klikni za pregled velike slike

H Next Party


460400