<< 03/2008 >>
nedponutosricetpetsub
01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
20.03.2008.

Šta žena mora znati o svome zdravlju

Pijete lijekove i ne obazirete se na moguće nuspojave, ne vježbate dovoljno, brinete se bez razloga... niste jedine. U gomili svakodnevnih obaveza i pravila koja biste trebalo da pratite da biste bile zdrave, lijepe, pametne i omiljene zaista se teško snaći. Kako biste se lakše organizovale, podsjećamo vas na pravila koja se tiču onog najvažnijeg - vašeg zdravlja.

Pratite svoj ciklus

Menstruacija je odličan indikator promjena u organizmu. Ako dođe prerano ili prekasno, traje neobično dugo ili ima bitno drugačiju boju, vrijeme je da posjetite doktora. Možda ste u drugom stanju, a možda vas tijelo upozorava da nešto nije u redu s vašim zdravljem. Promjenjeni ciklus može upućivati na fibroadenom, dijabetes ili neki drugi poremećaj u organizmu.

Pažljivo konzumirajte lijekove
Čitajte uputstva i upozorenja. Iako se taj savjet čini očiglednim, jedno američko istraživanje pokazalo je da se čak tri četvrtine ljudi ne obazire na moguće nuspojave lijekova.

Čuvajte svoje zube
Lijep osmjeh i zdravi zubi dokaz su toga da se brinete o sebi. Ne zanemarujte oralnu higijenu, jer ona je preduslov za zdravlje zubi, smanjite unos slatkiša, ali i hljeba, grickalica i ostalih rafiniranih ugljenohidrata. Ako im ipak ne možete odoljeti, operite zube nakon jela i žvaćite žvakaće gume. Takođe, mjenjajte četkicu svaka dva do tri mjeseca, a dobro je znati i to da kamilica smiruje upalu desni, a mentol i metvica pospješuju njihovu prokrvljenost.

Sačuvajte svoj vid
Nosite sunčane naočale, naročito od 10 ujutro do 16 sati poslijepodne, kada je sunce najjače. Ne štedite na njima i odaberite naočale sa 100-postotnom zaštitom od UV zraka. Ako želite dodatno zaštititi oči, konzumirajte namirnice bogate vitaminom C jer on smanjuje probleme sa suhih očiju i spriječava nastajanje glaukoma i očne mrene.

Pripazite na kalorije
Nikada ne unosite manje od 1.200 kalorija dnevno u svoj organizam. Tako možete usporiti svoj metabolizam, što može imati dugoročne posljedice - u starijoj dobi vaše tijelo će sporije sagorijevati hranu.

Praktikujte siguran seks
Uvijek koristite kondom. Osim što ćete spriječiti neželjenu trudnoću, zaštitićete se i od polno prenosivih bolesti. Prema nekim istraživanjima, oko šest posto muškaraca ne stavi kondom odmah na početku seksualnog odnosa, već nakon nekoliko penetracija, a čak sedam posto skine kondom odmah prije ejakulacije.

Zaštitite svoje srce
U SAD-u od bolesti srca svaki minut umre jedna žena. Prema nekim istraživanjima, te bolesti pogađaju podjednak broj muškaraca i žena, samo što žene umiru u kasnijoj dobi.

Zato zaštitite svoje srce uravnoteženom prehranom i smanjite unos mesa, sira i maslaca koji su bogati zasićenim masnim kiselinama. Takođe, bavite se nekim sportom i kontrolišite krvni pritisak i tjelesnu težinu. Dobro je popiti i jednu čašu crnog vina dnevno, jer korisne supstance poput flavonoida koje se nalaze u crnom grožđu, grožđanom soku i crnom vinu sprečavaju oksidaciju LDL-holesterola, jaki su antioksidansi i štite endotel krvnih žila.

Mislite pozitivno
Izreka Henrija Forda: "Mislite da možete - ili mislite da ne možete - u pravu ste", slikovito pokazuje kolika je moć naših misli - nisu bitne činjenice, već naš stav prema njima. Stoga pokušajte misliti pozitivno kada vam je najteže. Prema nekim istraživanjima, čovjeku kroz glavu dnevno prođe 55.000 misli. Prepoznajte one negativne i preuzmite kontrolu nad njima.

Kontrolišite težinu
Svaka dijeta svodi se na jedno jednostavno pravilo - morate potrošiti više kalorija nego što ste ih unijeli u organizam. Tu se može povući zanimljiva paralela između želuca i rezervoara automobila - gorivo koje ste natočili mora izaći, a jednom kada napunite rezervoar ne treba više točiti, jer će se gorivo preliti. Isto važi i za vaše tijelo.

Spriječite rak dojke
Rak dojke nalazi se na drugom mjestu uzročnika smrti, nakon kardiovaskularnih bolesti, stoga je vrlo važno otkriti ga u ranoj fazi.
Žene bi trebalo svaki mjesec pet do 10 dana nakon završetka menstrualnog ciklusa obaviti samopregled grudi, čime će na vrijeme spijrečiti širenje zloćudnog tumora. Takođe, istraživanja pokazuju da vježbanje smanjuje rizik od raznih bolesti, pa tako i od raka dojke.

Recite stresu - ne
Jedan od najvećih uzročnika stresa je vječita zabrinutost, kojoj se žene po prirodi teško mogu suprotstaviti. No postoji produktivna zabrinutost i ona negativna, koja vam samo uzrokuje stres i ništa ne može promjeniti. Na primjer, zabrinutost da biste mogli zakasniti na avion može vas ubrzati i natjerati da stignete na vrijeme, no misli o tome da bi avion mogao pasti mogu vas izludjeti.
Pokušajte ocjeniti kada se bezrazložno brinete zbog nečega - time nećete riješiti problem, no to je odličan početak za njegovo rješavanje.

Mudrost dana

Kad jednoj ljubavi dođe kraj, slabići kukaju, energični smjesta pronađu novu ljubav, a pametni su je već odavno imali u rezervi.


Klikni za pregled velike slike

H Next Party


460487